AL LLARG DEL PRESENT CURS ESCOLAR 2019-20 LLEGIREM QUATRE LLIBRES (DOS EN LLENGUA CATALANA I DOS EN LLENGUA CASTELLANA), ELS QUALS TROBAREU EN AQUESTA PÀGINA.
TOTS ELS LLIBRES ELS FACILITAREM GRATUÏTAMENT DES DE L'ESCOLA, EXCEPCIÓ FETA D'UN LLIBRE QUE L'HAURAN D'ADQUIRIR ELS ALUMNES, ES TRACTA DEL SEGÜENT: UN ESTIU A BORNEO. Ja uns informarem de la disponibilitat i preu.
LA RELACIÓ DE LLIBRES DE LECTURA DEL CURS ÉS LA SEGÜENT:
CATALÀ
- MEMORIAL DE TABARKA
- UN ESTIU A BORNEO
CASTELLÀ
- CHICAS AL RESCATE
- MATILDA
Matilda
QUÈ HA D'INCLOURE LA FITXA DEL LLIBRE DE LECTURA?
FITXA DE LLIBRES DE LECTURA
Fitxa bibliogràfica
Autor (nom real, pseudònim, atribuït):
Títol del llibre:
Lloc d'edició:
Editorial:
Any de la primera edició:
Edició número, reimpressió:
Gènere literari:
Traductor:
Il·lustrador:
Col·lecció:
Tema principal:
dir en dues o tres paraules de quin assumpte s'ocupa el llibre
Argument:
és primera part / continuació / sèrie?
Personatges principals:
o explicar com són física i moralment, com actuen (bons / dolents), la
relació entre ells (germà / esposa / antagonista…)
Temps de l'acció:
establir-lo i comentar si es diu / es dedueix; temps aproximat /
exacte…
Espais o llocs on transcorr l'acció:
concretar-los, dir si es tracta d'interiors / exteriors, geografia real /
imaginària…
Final:
feliç / trist / esperat / sorprenent / obert / tancat…
Resum:
resumir la trama del llibre i dir si es tracta d'una història original / basada en un fet real /
històric /
Opinió personal:
M'ha agradat perquè…:
Interès. La lectura del llibre ha millorat els teus coneixements sobre un o varis temes? Quins?
T'ha semblat entretingut i recomanable o, pel contrari, es fa lent, feixuc i avorrit? ¿Hi ha molta/ poca acció?
Transcriu alguns passatges demostratius d'una o altra postura.
o Recomanaries el llibre a un amic/ga? Recomanaries que es mantingués en una selecció de lectures per a cursos propers? Per què? És original la historia? Què canviaries i què mantindries?